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I had problems with the original SAM and changed it.
The new SAM (new to me) has its own VIN and its own mileage and I want the car VIN (included in kombiinstrument and EDG) to be in the new SAM as well.
I'm thinking of an xprog to do this with ...
The car is a 2005 Smart CDI.
What would be the best way to do this?
Any opinion is welcome.

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I don´t know about the programming, but you will find the information with searching this forum.

 

Another recommended solution is, getting the old SAM repaired by Paulius. He does this as a business and lots of people here have good experience with him. He can reprogram the new SAM too if still necessary then.


705 Kilometer mit 19,43 Litern sind 2,75 Liter/100 Km.

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Just replace the EEprom from Old to new SAM. as long as the Chip is Ok. Or make SAm Virgin again and do all the coding.


forum.jpg

2010 // Smart ForTwo Brabus Xclusive 102 //

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I'm going to ask Paulius.
The Eeprom is in the PLCC112, in the same capsule as the processor (MC9S12DC256C). The memory may be good but the processor doesn't know.

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    • WD 40 kann Gummie schädigen und aufquellen lasse. Gutes Feinmeschanikeröl schadet den meisten Gummis am Auto  nicht. Die besondere Lösekraft unf Fähigkeit ins Material einzudringen kann jeder selbst testen mit Kupferpaste. Allemöglichen Pflegeöle können Kupferpaste nicht abwaschen WD 40 schon. Auf Kettenhaftöl von Presto steht dierekt auf der Dose " schädigt keine O-Ringe". Wenn man die Batterie über den Blinker laden wöllte müßte über ein Relais Masse geschalten werden ( ist aber am KFZ nicht so üblig da mehr Verdrahtungsaufwand/ zwei Kabel bis zum SAM/ZEE). Wenn jemand mal die Front vom Auto ab hat könnte man ja die Kabel  nachverfolgen. Geht ein Kabel an die Karoserie geht der Trick nicht. Fände ich auch für die Sicherheit nicht so gut wenn Kabel ständig unter Spannung stehen im Fahrzeug wo es nicht erforderlich ist.
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